Matlab-luentoja

H.A. February 29, 2012

H.A.  Matlab-luentoja

H.A.  Matlab-luentoja

Tehtv: Polynomisovitus

▶ Laske funktion y = x^{2} arvo, kun x=-4:0.1:4.

▶  >> x=-4:0.1:4
      >>y=x.^2

H.A.  Matlab-luentoja

Tehtv: Polynomisovitus

▶ Laske funktion y = x^{2} arvo, kun x=-4:0.1:4.

▶  >> x=-4:0.1:4
      >>y=x.^2

H.A.  Matlab-luentoja

Kaavoja

▶ Kosinikertoimet ovat tss: a_{n} = ∫_{−π}^{π} f (x) cos nx dx ▶ Sinikertoimet puolestaan tss:

b_{n} = ∫_{−π}^{π} f (x) sin nx dx

▶ Nist kertoimista muodostetaan Fourier-sarja.

H.A.  Matlab-luentoja

Kaavoja

▶ Kosinikertoimet ovat tss: a_{n} = ∫_{−π}^{π} f (x) cos nx dx ▶ Sinikertoimet puolestaan tss:

b_{n} = ∫_{−π}^{π} f (x) sin nx dx

▶ Nist kertoimista muodostetaan Fourier-sarja.

H.A.  Matlab-luentoja

Kaavoja

▶ Kosinikertoimet ovat tss: a_{n} = ∫_{−π}^{π} f (x) cos nx dx ▶ Sinikertoimet puolestaan tss:

b_{n} = ∫_{−π}^{π} f (x) sin nx dx

▶ Nist kertoimista muodostetaan Fourier-sarja.

H.A.  Matlab-luentoja